منو وب ایده

۹ گام برای راه اندازی کارآفرینی اجتماعی

۹ گام برای راه اندازی کارآفرینی اجتماعی

تصور کنید ایده‌ای دارید که می‌تواند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند. فکر می‌کنید این ایده می‌تواند درآمد کسب کند؟ چگونه می توانید ایده خود را به یک تجارت واقعی تبدیل کنید؟ ۹ قدم زیر به شما نشان می‌دهد که چگونه یک کارآفرینی اجتماعی راه اندازی کنید

کمی درس بخوانید!

اگر با اصطلاحات کارآفرینی اجتماعی آشنایی ندارید ، نگران نباشید ، شما تنها نیستید.درفضای اینترنت منابع بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها دانش خود را در این حوزه بالا ببرید.

بازار خود را بشناسید

کارآفرینی‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی هستند که خدمات و یا کالایی را برای کسب درآمد می‌فروشند. شما می‌توانید مشتاقانه به مقابله با چالش‌های اجتماعی بپردازید ، اما اگر نتوانیدهزینه‌های خود را را پرداخت کنید ، تجارت شما زنده نخواهد ماند.

بنابراین با دقت در نظر بگیرید: چه کسی قصد دارد آنچه را که ارائه می‌دهید خریداری کند؟ آیا شما وارد یک بازار رقابتی می‌شوید؟ این رقابت چیست و چگونه چیزی متفاوت(مزیت رقابتی) ارائه می دهید؟ 
در هر صورت شما به مشتریان خود نیاز خواهید داشت ، بنابراین در مورد این‌که آیا شکافی در این بازار وجود دارد که شما  می‌توانید پر کنید با خود صادق باشید.

از کارآفرینان اجتماعی با تجربه مشاوره بگیرید

کارآفرینان اجتماعی ذهنیتی مانند یک خانواده به این فضا دارند، بنابراین آن‌ها معمولاً مایل هستند به شما بگویند که چگونه کار خود را شروع کردند و روش های موفقیت آنان کدام بوده است.
به سراغ آنها بروید و راهنمایی بگیرید.حتی ممکن است از بین کارآفرینان اجتماعی یک منتور(مربی) پیدا کنید.

یک مأموریت اجتماعی روشن داشته باشید

به عنوان یک کارآفرینی اجتماعی ، درباره ماموریتی که دارید از شما پرسش خواهد شد؛سرمایه گذاران می‌خواهند در مورد تغییر اجتماعی که در آن سرمایه گذاری می‌کنند اطمینان داشته باشند ، و مشتریان بررسی خواهند کرد که شما با گزینه‌های دیگر بازار متفاوت هستید.

سواد مالی خود را بالا ببرید

چگونه می‌توانید کارآفرینی اجتماعی خود را تأمین کنید؟ 
اگر تا به حال سرمایه لازم برای  شروع به کار را ندارید ، ناامید نشوید. اگر ایده شما به اندازه کافی قانع کننده باشد ، می‌توانید به راحتی سرمایه گذار پیدا کنید.برای این‌کار برنامه ریزی مالی صحیح انجام دهید. هزینه‌های انجام کار خود را متحمل می شوید؛به عنوان مثال آیا نیاز به خرید مواد یا اجاره فضای اداری دارید؟ چقدر می‌توانید از مردم انتظار داشته باشید که هزینه خدمات که شما ارائه می‌دهید را بپردازند؟در این مسیر از کمک و مشاوره حسابدار،مدیرمالی و… بهره‌مند شوید.

کارآفرینی اجتماعی خود را قانونی کنید

اشکال حقوقی متنوع کسب و کار‌ها و بنگاه‌های اجتماعی در نگاه اول می‌توانند گیج کننده به نظر برسند. چگونگی راه اندازی شرکت اجتماعی خود می تواند بر حقوق و دستمزدی که ممکن است خود بپردازید تأثیر بگذارد،نوع سرمایه گذاری ها و قرارداد‌ها همه و همه بسیار مهم هستند.

شروع به نشان دادن خود کنید

مشتریان بالقوه چگونه می‌توانند شما را پیدا کنند؟ آیا می‌خواهید مردم نسبت به محصول شما احساس خاصی پیدا کنند؟
در دنیای دیجیتال ، داشتن یک وب سایت مکان آغازین است، همچنین رسانه های اجتماعی راهی رایگان برای یافتن مشتری است.
كارآفرينی‌های اجتماعی داستان‌های خوبی برای گفتن دارند زیرا از دل زندگی اجتماعی مردم می‌جوشند ودر حال ایجاد تغییر مثبت در جهانند و این برای مخاطب و مشتری جذاب است.

کلیه حقوق محفوظ است. شرکت طراحی سایت وب ایده، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، سئو ، هاست و سرور