منو وب ایده

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

برای شروع کار باید تصمیم بگیرید تو چه حوزه ای میخواهید وارد شوید و برنامه نویسی کنید.

حوزه برنامه نویسی خودتان را مشخص کنید

برنامه نویسی دسکتاپ در واقع برنامه نویسی تمام برنامه های کاربردی که توی کامپیوتر ها میتوان نصب و اجرا شود رو شامل می شود. مانند نرم افزارهای انبار داری، حسابداری، اتوماسیون های اداری و امثال این ها… در این حوزه می شود برای سازمان ها، شرکت ها برنامه نوشت، اما چون اکثرا سازمان ها با شرکت های بزرگ برنامه نویسی قرارداد دارند شما میتوانید به عنوان یک برنامه نویس در یکی از این شرکت های برنامه نویسی کار کنید و حقوق ماهیانه دریافت کنید.

همچنین میتونید برای خودتان یک پروژه های کوچیک را بنویسید و بفروشید که این کار هم درآمد و آینده اش کاملا نامشخص است. در حال حاضر داشتن یک شغل مناسب در این حوزه کمی سخت است اما همیشه کار برای افراد خلاق و متخصص وجود دارد.

آموزش برنامه نویسی وب از طراحی وب سایت ها تا نوشتن برنامه های تحت وب را شامل می شود. برنامه نویسی در این حوزه بسایر لذت بخش است. کارهای که شما در این حوزه انجام میدهید را خیلی ها میبینند. شما می توانید به راحتی برای خودتان و یا بسیاری از شرکتها کار کنید. هرچند در حال حاضر تقریبا هر سازمان، شرکت و شخصی یک وب سایت دارد و همچنین تعداد برنامه نویسان این حوزه خیلی زیاد هست اما برنامه نویسان وب با استفاده از خلاقیت و پشتکار می توانند براحتی در هرکدام از شرکت ها یا سازمان ها مشغول به کار شوند.

برنامه نویسی موبایل شامل برنامه نویسی نرم افزارهایی می شود که در گوشی های موبایل و تبلت ها می توانید نصب و اجرا کنید. در حال حاضر برنامه نویسان موبایل آینده خیلی خوبی دارند. شما در این حوزه خیلی می توانید پیشرفت کنید و چون قطعا در طی چند ساله آینده دنیا به سمت موبایل پیش خواهد رفت، هر شرکت یا سازمان یک اپلیکیشن خاص خودش را که روی موبایل نصب می شود خواهد داشت. پس شما میتونید به عنوان یک برنامه نویس موبایل در شرکتهای برنامه نویسی یک حقوق ماهیانه نسبتا خوب داشته باشید و اگرهم بخواهید بصورت مستقل کار کنید با داشتن ایده های خوب درآمد خوبی خواهید داشت.

IOS برای اندروید برنامه نویسی کنیم یا

برنامه نویسانی که میخواهد در حوزه موبایل کار کند نیز بین اندروید و IOS میتوانند تردید پیدا کنند. این سوال جوابش واقعا مشخص است: خب مسلم است اندروید! بیش از ۸۰ درصد گوشی های هوشمند سیستم عامل اندروید دارند و در ایران این رقم تا ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده. آینده اندروید نیز با حمایت گوگل درخشان است.

پس شکی نیست که کدنویسی برای اندروید بهتر است. برای نوشتن اپلیکشن های اندروید نیز زبان جاوا را بهتر است یاد بگیرید. زبان جاوا یک زبان دوست داشتنی است و چون شما احتمالا قبلا با سی یا سی پلاس پلاس کار کرده اید کار با جاوا نیز برایتان راحت خواهد بود چون بسیار شبیه بهم هستند.

بهترین زبان برنامه نویسی چیست؟

اگر از هرکسی که کمی با برنامه نویسی آشنایی دارد بپرسید که بهترین زبان برای شروع برنامه نویس چیست؟ بدون شک جوابش C یا C++ خواهد بود. C را میتوان یک زبان مادر دانست بطوری که خیلی از زبان های کنونی از این زبان متولد شده اند. برای شروع پیشنهاد ماهم سی یا سی پلاس پلاس یا جاوا است.

البته نیاز نیست همه چیز را یاد بگیرید در ابتدا بهتره مفاهیم کلی مثله متغیرها، انواع داده ها، آرایه ها، دستورات کلیدی مهم، تابع نویسی، کلاس ها، ارث بری، اشارگرها و امثال اینها رو یاد بگیرید. چون این مفاهیم در همه زبان ها وجود دارند و شما را آماده یادگیری زبان اصلی که میخواهید با آن کار کنید میکند.

Python. آموزش برنامه نویسی پایتون -1

زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا و بسیار حرفه ای است.این زبان برنامه نویسی به صورت open source است. هدفی که این برنامه در نظر دارد به این صورت است که خوانایی کد های دستوری برنامه را به بالاترین سطح برساند.

Java آموزش برنامه نویسی جاوا 2-

زبان برنامه نویسی جاوا (Java) توسط شخصی به نامGosling James در شرکت Sun Microsystems ایجاد شده است.این زبان برنامه نویسی شی گرا است و سینتکس های این زبان مبتنی بر زبان های C وC ++ است.

JavaScript 3-برنامه نویسی جاوا اسکریپت

در رابطه با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت باید گفت که یک زبان اسکریپتی و شی گرا است.زبان جاوا اسکریپت در صفحات HTML کاربرد بسیاری دارد. آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت بسیار آسان است.

PHP آموزش برنامه نویسی پی اچ پی -4

زبان برنامه نویسی PHP یک زبان برنامه نویسی توسعه یافته برای طراحی وب است.PHP یک زبان برنامه نویسی(Open Source) است.کدهای PHP باید روی یک سرور اجرا شوند

Swiftآموزش برنامه نویسی سوئیفت -5

زبان برنامه نویسی Swift توسط شرکت اپل ارائه شده است.سوئیفت یکی از پر کاربردترین برنامه های در حال توسعه است که فقط برای اپل کاربرد دارد.

GO آموزش برنامه نویسی گو -6

یک زبان بسیار سریع و کامپایلری است. GOزبان برنامه نویسیاین زبان برنامه نویسی مانند بسیاری از زبان های دیگر اپن سورس است.بسیار کاربردی و کار آمد است.

روشی را برای یادگیری برنامه نویسی انتخاب کنید که ساده باشد و باعث شود از یادگیری لذت ببرید. اگر از من بپرسید چه روشی را برای یادگیری برنامه نویسی پیشنهاد میدهم بدون شک اولین گزینه من دیدن فیلم های آموزشی است.

کلیه حقوق محفوظ است. شرکت طراحی سایت وب ایده، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، سئو ، هاست و سرور